מטבחים קלאסיים – איך אנחנו מתכננים מטבח בצורה נכונה

כשאנחנו בונים בית חדש או משפצים בית ישן, אחד החללים בהם אנחנו משקיעים הכי הרבה זמן וכסף, ללא צל של ספק, הוא החלל בו אנחנו מתכוונים להקים את המטבח של הבית. 

זהו חלל בעל משמעות רבה, בין אם זה מבחינה מעשית, שכן שם אנחנו מבשלים, אופים, מכינים ארוחות על בסיס קבוע, בין אם מדובר בדברים קלים ובין אם מדובר בדברים יותר משמעותיים. אך גם מבחינות אחרות זו בעל משמעות בו אנחנו בוחרים להשקיע לא מעט כסף וזמן, שכן אנחנו רוצים שהוא ייראה יפה, אנחנו רוצים לעצב אותו בצורה מיוחדת ומרשימה, כיאה למבנה בכלל ולמשמעות של החלל בפרט. 

כפי שאנחנו יודעים, ישנם דגמים שונים של מטבחים, למשל מטבחים קלאסיים, מטבחים מודרניים, מטבחים בסגנון כפרי, פרובנס, אנגלי ואחרים. הבחירה שלנו בסוג מטבח כזה או אחר, נובעת הן משיקולים של עיצובים, שיקולים כלכליים והן משיקולים של אפשרויות מעשיות, כלומר, איזה מבין הסגנונות יכול להתאים לנו יותר על מנת שנוכל ליהנות משימוש אפקטיבי במטבח. 

כשאנחנו מחליטים, למשל, על הקמת מטבחים קלאסיים ולמעשה על כל מטבח אחר, עלינו להתייחס לכל פרט ופרט שעומד לרשותנו, ועלינו לתכנן היטב את האופן בו אנחנו רוצים לתכנן את מבנה המטבח בהתאם לשטח שעומד לרשותנו ולאופן בו אנחנו רוצים להשתמש בו. בסופו של דבר, עלינו לקחת בחשבון, שהמטבח אמור לשרת אותנו על בסיס קבוע, יומיומי, למשך שנים רבות, ועל כן אנחנו נרצה לתכנן בצורה אופטימאלית ללא שום בעיות. 

כיצד אנחנו מתכננים מבנה של מטבח בצורה נכונה

לפני שאנחנו ניגשים לתכנון המטבח באופן מעשי והבחירה מאיזו חברה אנחנו רוצים להזמין אותו, הרי שעלינו להחליט כיצד אנחנו רוצים שהוא ייראה על פני השטח. אנחנו יכולים להשתמש לשם כך בתוכניות כתובות או בתוכנות הדמיה שונות שיכולות לעזור לנו בכך.

למשל, אנחנו צריכים להחליט כמה ארונות וכמה מגירות אנחנו רוצים שהמטבח יכיל, איפה אנחנו רוצים למקם אותם (בחלק התחתון של הקיר או בחלק העליון, ואולי בשניהם), האם אנחנו רוצים לבנות אי במרכז המטבח, האם אנחנו רוצים לבנות דלפק שיחצוץ בין המטבח לחלקים אחרים של הבית. 

כמו כן, אנחנו צריכים להחליט על משטחי העבודה, איפה נרצה שהם ימוקמו, כמה משטחים יהיו ובאיזה גודל. אנחנו צריכים גם להחליט על המרווחים במטבח, זאת כמובן נקבע על פי גודל החלל עצמו, כמה הוא גדול ומרווח, כמה הוא יכול להתאים למה שאנחנו מחפשים. 

אחרי כל זה, נוכל להיכנס להיבטים שדורשים דקויות רבות יותר, למשל, כל מה שקשור להיבטים של החומר ממנו יהיה עשוי המטבח, צבע הארונות, צבע הידיות, סוג שיש, אריחי קרמיקה ודברים אחרים שיכולים להשפיע גם על העבודה במטבח, אך יותר מכך על העיצוב שלו. 

 

Call Now Button