שילוב אלומיניום בעיצוב המטבח

אלומיניום הוא חומר עמיד וקל משקל, ויישומים רבים נהנים להשתמש בו. מגוון הדפוסים שהוא יכול לנפק (יציקות, צינורות, יריעות, נייר כסף, אבקות, חפיסות וכו׳) ומגוון גימורי השטח הקיימים (ציפוי, ליטוש, אנודיזציה וכדומה) – מאפשרים להשתמש באלומיניום בטווח רחב של מוצרים (כלי רכב, כלי טיס, משאיות, רכבות, כלי שיט, אופניים, פחים, נייר כסף, כלי בישול, שעונים), כולל מוצרים בתחום הבנייה (עיצוב מטבחים, חלונות, דלתות חוטי בנייה וכו׳). והיום אפשר גם למצוא בתים שמיוצרים באמצעות כמויות גדולות של אלומיניום.

בנוסף לכל הטוב הזה, כפי שיספר לכם כל רתך אלומיניום מומחה בנושא, אלומיניום הוא חומר שניתן למחזר בקלות שוב ושוב, מה שהופך אותו גם לבחירה אקולוגית.

אין חדש תחת השמש…

הרעיון של שימוש באלומיניום בעיצוב בתים הוא חכם אבל לא ממש עדכני. לדוגמה, כבר באמצע שנות ה-40 של המאה ה-20 עיצב ז׳ק פרסקו (Jacque Fresco) את אחד המבנים הראשונים שכולו עשוי מזכוכית-אלומיניום, מבנה שנקרא Trend Home, כלומר בית טרנדי. זו הייתה צורה חדשה של דיור מודרניסטי ופונקציונלי בעלויות נמוכות. את המבנה יכלו להקים עשרה עובדים במשך שמונה שעות.

גם בימינו האלומיניום מוצא דרכים להשתלב בעיצוב הדיור. מבנים, חזיתות, אריחים, מדרגות וגם מטבחים רבים, נבנים בעזרת חומר מיוחד זה.

מה חשוב לדעת על ארונות אלומיניום במטבח?

הגיע הזמן לשפץ את המטבח שלכם, או שאתם מתכננים לבנות ארונות מטבח לבית החדש שלכם? אם אתם מודעים למגמת השוק האחרונה, יתכן שנתקלתם בארון מטבח מאלומיניום. כן, אלומיניום הוא אחד החומרים הפופולריים היום לבניית ארונות מטבח, בזכות כל היתרונות שהוא מציע. 

למעשה, ארונות מטבח מאלומיניום עולים על הארונות המסורתיים העשויים מעץ או מסיבית, במגוון דרכים.

  • מה זה ארון מטבח מאלומיניום?

ארון מטבח מאלומיניום הוצג לראשונה ב-2008 במלזיה, ונחשב אז לפריצת דרך בעולם עיצוב המטבח. ולו רק בגלל שהאלומיניום מציע ביצועים טובים יותר לעומת העץ. 

ארון המטבח אינו מוגבל רק לעיצוב הדלתות הארונות או חזית הארון מאלומיניום. אפשר למצוא ארונות מטבח שכל החלקים האחרים שלהם עשויים מאלומיניום (גב הארון, המגירות והמדפים). אז אל תתבלבלו עם ארונות מטבח המשתמשים באלומיניום רק לעיצוב דלתות הארון.

  • מה כל כך מיוחד בארון מטבח מאלומיניום?
    • אלומיניום הוא מתכת יציבה. הוא לא נאכל, לא דליק והוא חסר ריח. 
    • ארון מטבח עשוי מאלומיניום הוא עמיד, בטוח, היגייני, נטול חרקים, עמיד למים ולחלודה.
    • הארון מגיע עם גימור מלוטש שקשה למצוא בארונות מטבח שבנויים מחומרים אחרים. 

פירוט היתרונות העיקריים של ארון מטבח מאלומיניום

לעתים קרובות משווים בין ארונות האלומיניום לארונות העץ המסורתיים מעץ מבחינת המחיר, העמידות והעיצוב. למען האמת, מחירי ארונות האלומיניום עשויים להיות מעט גבוהים יותר, אבל אל תשכחו שארונות אלה מבטיחים תוחלת חיים ארוכה יותר מארונות העץ.

זאת ועוד, האלומיניום מציע יתרונות רבים יותר מהעץ, לדוגמה:

  • עמידות

בין החומרים הנפוצים ביותר לארונות מטבח הכוללים בין היתר: עץ, סיבית או MDF, האלומיניום הוא הטוב ביותר. למה?

    • כי המטבח מאופיין ברטיבות ובחום, והאלומיניום הוא החומר היחיד שיכול לעמוד בשני המצבים הללו מבלי שייפגע.
    • כי ארון האלומיניום הוא עמיד, חזק וקשוח יותר מארון מטבח המיוצר מחומרים אחרים.  
  • תוחלת חיים

זה לא מפתיע שאפשר למצוא ארונות מטבח איכותיים מאלומיניום, שמחזיקים מעמד כל החיים.

הסוד של ארונות אלה טמון בעובי ובמבנה של גוף האלומיניום המשמש להתקנת הארון. לוח אלומיניום עבה יספק תמיכה טובה יותר. הוא לא יתכופף או יאבד מצורתו בקלות.

יחד עם זאת, אל תיפלו למלכודת כאילו לכול ארונות המטבח מאלומיניום תהיה תוחלת חיים ארוכה. איכות האלומיניום המשמש לבניית הארון תשפיע רבות על משך החיים של הארון.

טיפים ממומחים

  • גופי אלומיניום דקים הם רכים ופחות חזקים. ארונות הבנויים מאלומיניום באיכות נמוכה עלולים לגרום לבעיות תוך כמה שנים, כמו התכופפות או הטיה לכיוון מסוים.
  • כאשר אתם בוחרים את סוג האלומיניום לארון המטבח שלכם, שימו לב לאיכות החומר.  
  • הבטיחו שאתם בוחרים בספק שמבטיח כי כל מוצרי המטבח שהוא בונה מאלומיניום, אכן עשויים מאלומיניום איכותי שלא יתכופף וייטה בקלות לאורך זמן רב.
Call Now Button