ארון עם דלתות הזזה לעומת ארון סגירה- מה כדאי לכם לבחור?

מספר שיקולים שיעזרו לכם להחליט בין ארון הזזה לארון בעל סגירה רגילה:

בין אם אתם מתלבטים אם לרכוש ארון חדש או בין אם לשפץ את הארון הקיים שלכם – ההחלטה באיזה סוג ארון לבחור (הזזה או סגירה עם צירים) היא חשובה מאוד, שכן מדובר במוצר שישמש אתכם לטווח הרחוק. במדריך שלפניכם נציג מספר שיקולים אשר יסייעו לכם בבחירה בין ארון עם דלתות הזזה לבין ארון עם דלתות צירים:

מה יתאים לחלל החדר – ארון עם דלתות הזזה או ארון בעל סגירה רגילה?

לפני שתתחילו לחפש דגמי ארונות, מומלץ למדוד קודם את גודל חלל החדר – מדידת גודל החדר תסייע לכם לבחור ארון שיתאים בצורה מושלמת לחדר בו הוא ימוקם.
לאחר מדידת חלל החדר אלו המאפיינים שצריך לקחת בחשבון בבחירה בין שני סוגי הסגירה הקיימים:

דלתות ארונות הבנויות עם פתיחת צירים: דורשות מרווח חלל יחסית גדול כדי להיפתח, כיוון שהן נפתחות כלפי חוץ – התאמה לא נכונה של דלתות הצירים לחלל החדר תגרום לארון לתפוס הרבה מקום, לכן חשוב לקחת את הנתון הזה בחשבון ולתכנן התאמה לגודל החלל בו הוא יעמוד.
דלתות של ארונות הזזה: דלתות הארון לא תופסות שטח מחלל החדר כיוון שהן נפתחות בצורה שטוחה באמצעות מנגנון ההזזה שלהן.

שימוש אופציונלי במראות בארון פתיחה לעומת ארון עם דלתות הזזה


במידה ותרצו להתקין מראות או חלקים אחרים מזכוכית, אלו יהיו המאפיינים שחשוב לקחת בחשבון (לשני סוגי הארונות):

התקנת מראה על דלתות ארון עם צירים: חשוב לקחת בחשבון את סוג החומר, אופן הבנייה ומידת החוזק של הדלתות – במידה ומדובר בדלתות שמפאת הנתונים האלו לא יכולות להחזיק תוספות של משטחים מסוימים, הצירים שלהן לא יעמדו במשקל הנוסף.
התקנת מראה על דלתות ארון ההזזה: דלתות מסוג הזזה הן בדרך כלל יותר גמישות ופתוחות לביצוע ניסיונות והתאמה אישית של הוספת משטחי זכוכית ומראות, ובמידה ומדובר בהזמנת ארון חדש בהתאמה אישית ניתן גם להזמין דלתות אשר מורכבות ממיזוג חומרים של עץ וזכוכית.

התקנת הארונות

התקנת ארון בעל דלתות צירים מצריכה אופן עבודה מדויק יותר שכן היא מתחילה מאפס החל משלב בניית מסגרת לארון.
תהליך בניית דלתות עבור ארון עם דלתות הזזה כולל התקנת מסילות וגלגלים. גם תהליך זה מצריך דיוק רב, אך בדרך כלל העבודה תהיה יותר מהירה.

עלויות

דלתות צירים הן בדרך כלל דלתות צרות יותר, והחומרים מהם הן עשויות חייבים להיות איכותיים – מה שמשפיע של דבר גם על העלות הסופית של המוצר.
דלתות של ארון ההזזה הן בדרך כלל רחבות יותר, החומרים מהם הן עשויות קלילים יותר, ומאמצי ההתקנה והעבודה עליהן פוחתים בהתאם.

Call Now Button