איך להתאים את הריהוט לאופי המקום?

כל תכנון מבנה, בית או עסק מצריך שילוב בין הריהוט לחללים שבהם נציב אותם. חלק מהדברים שנקנה יהיו כאלו שמשתלבים עם מה שכבר קיים במקום: קיר צבוע, מסגרות חלון, מסדרון צר ועוד. חלק מהדברים לעומת זאת, יהיו על סמך הטעם וההעדפות האישיות שלנו. בכתבה זו נתמקד בקבוצה הראשונה, שבה נדרשת התאמה של הריהוט לאופי של מקום קיים.

מהם החומרים במבנה?

אחת הדרכים להתאים אלמנטים חדשים לאלו שמאפיינים את מערכות הקבע במקום, היא זיהוי החומרים הקיימים ורכישת ריהוט או אקססוריז מחומרים דומים. כך לדוגמה, מסגרת החלון הקיימת מעץ בצבע טבעי במשרד האדריכלים שעברתם אליו, תתאים מאוד לעמדות עבודה מעץ בצבע דומה. סביבת הגן שעשויה מאבן ומקיפה את המבנה תתאים ליצירת שלטים לבית כנסת שנחנך במקום מחומרים בהירים וקשיחים.

מהם הצבעים במבנה?

פלטת הצבעים בחלל מורכבת ממערכות הקבע: הקרמיקה, הארונות, צבעי הקירות וגם הנורות אם תבחרו להשאיר את הקיימות. מעבר לכך, מומלץ לראות מה משתקף מהחלונות: האם יש גינה ירוקה סביב המקום? האם המבנה בקומה גבוהה כך שהשמיים או הים משתקפים ממנו? האם הוא פונה אל הרחוב? בהתאם לצבעים אך גם לאווירה החיצונית, מאוד כדאי להעניק למקום את ה"רוח" הייחודית שלו. בשלב זה, רצוי להכין פלטת צבעים שמבוססת על 2-3 גוונים מרכזיים במקום ומהם לצאת לריהוט והדקורציה.

שימוש במעצבים מקצועיים

כמובן שדרך המלך, הנוחה והבטוחה מכולן היא להשתמש בשירותיו של מומחה לעיצוב פנים. מעצבי הפנים יודעים כיצד למזג בין המטרות והצרכים של בעלי המקום החדשים לבין העיצוב וההשראה ממנו. מעצבי הפנים לא רק הופכים את המקום לתואם לאווירה או המנהגים שאתם מבקשים להנחיל, אלא גם מתייחס בעצמו למגבלות החלל הקיימות – מסוגיית הגודל ועד למגבלות התאורה הטבעית. השירות מאוד יעיל למי ששוכר או רוכש מבנה ישן ומעוניין להפוך אותו לפנינה חדשנית וזוהרת.

התאמת הריהוט לאופי הבית

כמובן שבאופן דומה כדאי מאוד לעצב גם את הבית שאתם נכנסים אליו. אם אתם שוכרים דירה חדשה או שבדיוק קניתם דירה מיד שניה, תוכלו לבחור את הריהוט על פי החומרים והצבעים הקיימים במקום ולהתייעץ עם מעצב/ת פנים לגבי התאמת כלל הריהוט לחלל והמנהגים הביתיים האישיים שלכם.

לסיום, כמה דברים חשובים שכדאי לזכור:

באופן כללי, אם אתם מעצבים בעצמכם, רצוי תמיד להתחיל מהריהוט הכללי: הארונות, השולחנות, הספריות, מערכת הישיבה וכד'. לאחר שתציבו אותם, תדעו כיצד להמשיך להכניס פנימה את כל היתר.

זכרו שהריהוט במקום משפיע מאוד על החוויה ממנו. לכן הריהוט לא צריך להיות רק יפה אלא פרקטי, כזה שתופס שטח אבל יש לו סיבה והצדקה. ניצול נכון של השטח על ידי ריהוט מדויק, יעזור לכם להנחיל אופי ביתי יותר למקום ולהעניק לו את האנרגיות שלכם.

 

Call Now Button