איך יודעים איזה מקרר לבחור למטבח שלנו?

המקרר הוא חלק בלתי נפרד מהבית ויש כאלה המתייחסים אליו כאל אורח הכבוד המרכזי במטבח. במארז שלו נשמור את האוכל שנזמין או נבשל, המשקאות ונשלוף אותם בעת הצורך.
בשנים האחרונות המקררים עברו מהפכה עיצובית ומתיחת פנים וממוצר חשמלי שרבים רצו להסתיר הפך המקרר לפריט עיצובי מדוגם שתורם בנוכחותו ההייטקית לעיצוב המטבח.

אילו שיקולים משחקים תפקיד חשוב בבחירת ושילוב המקרר בבית? טיפים שיעזרו לכם במשימה.

התאמת המקרר לגודל ותנאי החלל

בשלב הראשון חשוב להתייחס לשילוב המקרר בחלל למידות המקרר ביחס לתנאי החלל ולצרכים של הדיירים. בדקו היכן במטבח יהיה פרקטי ואסתטי לשלב את המקרר כך שמצד אחד, תתאפשר אליו גישה נוחה ומצד שני, הוא לא יחסום את המרחב. לעיתים זו נישה ייעודית בתכנון מקדים של המטבח ולעיתים המקרר משתלב בחלל לצד האי או משטח העבודה.

מעבר למידות של רוחב וגובה המקרר יש להתייחס גם לנושא של פתיחת הדלת כך שהיא תיפתח בנוחות ולא חלילה תפגע ברכיב אחר במטבח. יש מקררים של דלת, שתי דלתות, שלוש ואפילו 4 דלתות כאשר לא תמיד מספר הדלתות רלבנטי לרוחב המקרר ולעיתים מדובר בחלוקה עיצובית בלבד ועדיין יש לבדוק שניתן לפתוח כל אחת מהדלתות בצורה נוחה ובטוחה.

צרכי הדיירים וסגנון החיים קובעים בבחירת המקרר האולטימטיבי כשיש מי שמאחסנים יותר קפואים ואחרים מחפשים אלטרנטיבה ייעודית לירקות ומשקאות. כדאי לבחון מהי החלוקה בין המקפיא למקרר והאם מדובר במקפיא תחתון או עליון ובאיזו חלוקה פנימית מדובר מבחינת מדפים של המקרר ומגירות, לרבות תאי אחסון בדלת וכמובן מהו עומק המקרר ונפח כל תא למשל נפח תא ההקפאה. שווה להתייחס גם לעוצמת הרעש של המקרר ולחפש מקררים שקטים, במיוחד אם המטבח קרוב לחדר השינה או אתם סובלים מהפרעות רקע.

מקררים חכמים ומעוצבים במיוחד

המקררים של היום הם לא המקררים של פעם וניתן לבחור לפי התקציב המוגדר מראש מקררים חכמים וכאלה שפותחו עם תכונות מתקדמות שיהפכו את חוויית השימוש לטובה יותר. בדקו לפי המפרט הטכני של המקרר ממתקן קרח נשלף ועד טכנולוגיה המאפשרת וויסות טמפרטורה אוטומטי של המקרר, אפשרות להתאמה מודולרית של המדפים ותאי האחסון בהתאם לצרכים, התאמת הטמפרטורה לפי תכונית מוגדרת לשמירה על טריות ואיכות המזון, תאורת LED נעימה וחסכונית ועוד. כדאי להתייחס גם לצריכה האנרגטית של המקרר כי בכל זאת מדובר בפריט חשמלי שצורך חשמל. מומלץ לבחור מקרר של מותג מוביל המגיע עם אחריות וכן לבחור את תוקף האחריות ומהי היא כוללת. אפשר לבצע השוואת מחירים של מותגים מובילים כדי להבין איזה דגם המתאים והמשתלם ביותר והיכן משתלם לרכוש את המקרר.

העיצוב של המקררים העכשוויים מפתיע במיוחד והגופים המתכתיים במראה מודרני מוסיף מאוד לכל חלל. אפשר למצוא מקררים בגימור מטאלי מבריק או מאט ואפילו מקררים בצבעים אחרים המוסיפים גוון מעניין לחלל, ידיות בולטות או שקועות בהתאם לקו הסגנוני של החדר במיוחד אם בחרתם בכיוון מינימליסטי ובצביון נקי. יש גם מקררי רטרו בצבעוניות משתנה כולל גוונים נועזים להפליא (אך אלה לא מתאימים לכולם וזכרו גם שמקרר לא מחליפים כל עונה ולכן כדאי שהוא יהיה בעיצוב על-זמני).

בבחירת עיצוב המקרר אפשר לבחור פריט שישתלב עם הרקע של המטבח – פריטי הנגרות ושאר המכשירים החשמליים או להפך, יבלוט בנוכחותו על רקע התפאורה הקיימת. בכל מקרה, התייחסו גם לנושא הניקיון והתחזוקה וחפשו מקרר שייראה נהדר ויחזיק מעמד לאורך זמן וישרת אתכם בנאמנות.

 

Call Now Button