כך תבחרו את סכמת הצבעים הנכונה ביותר לעיצוב המטבח שלכם

בחירת סכמת הצבעים המושלמת למטבח שלכם ב-4 שלבים:

עיצוב מחדש של המטבח הביתי הוא תהליך משנה חיים – המטבח הוא אחד החדרים היותר חשובים בבית כך שעיצוב נכון יעלה את הערך שלו בכמה רמות, ואף יוכל להרחיב את החלל שלו.
יחד עם זאת, אנשים רבים שבוחרים לעצב את המטבח לא מודעים לחשיבות הבחירה הנכונה של סכמת הצבעים – בחירה נכונה של צבעים תשפיע על הנראות הכללית שלו, וטעויות בבחירה עלולות לגרום לעיצוב להראות לא אחיד. כך תבחרו סכמת צבעים שתחמיא ותשדרג את המטבח שלכם:

שלב ראשון בבחירת סכמת הצבעים – האלמנטים המשלימים

בחירת צבעי הקירות, הרצפה ואפילו מכשירים חשמליים מאוד תעזור בבחירת סכמת הצבעים הכללית.
בחירת ריצוף היא גורם מאוד משפיע על האופן שבו ערכת הצבעים תשתלב במטבח, כאשר אריחים מסוג גרניט פורצלן הם היותר מומלצים, הודות למגוון הצבעים וטקסטורות שלהם – אריחים במרקם של עץ יתנו אווירה חמימה ויתאימו לעיצובים מסורתיים או טבעיים, ואריחים בטקסטורה מבריקה יתנו מראה מודרני ועכשווי.
מבחינת מכשירי החשמל – בחירת מכשירים בצעים עזים כמו אדום תהפוך כל חלל לבן ופשוט למעוצב ומודרני.

סכמות צבעים משלימים

דרך נוספת לבחור סכמת צבעים היא בבחירה של צבעים משלימים או צבעים אנלוגיים, מה שניתן לעשות באמצעות גלגל צבעים (אותו האלמנט שהיינו משתמשים בו בשיעורי המלאכה בבית הספר היסודי). ניתן לבחור צבעים מהגלגל ב-2 דרכים:

  1. בחירה בשני צבעים שנמצאים אחד מול השני בגלגל (צבעים משלימים)
    2. בחירת 2-3 גוונים שממוקמים אחד ליד השני בגלגל (צבעים אנלוגיים)

כך תוכלו להבין טוב יותר מהי פלטת הצבעים שתתאים יותר למטבח שלכם, ואף תוכלו לבחור באמצעותה גוונים למוצרים משלימים כגון ריפוד לכיסאות האוכל, צבעי מסגרות לחלונות ווילונות, אריחים לקירות המטבח, ועוד.

התאמת הצבעים לגודל השטח

אם חלל המטבח שלכם קטן, צר או נמוך, בחירת צבעים כהים יגרמו לו להיות "חנוק", ולכן מומלץ לבחור בסכמת צבעים בהירה ככל האפשר.
במידה וחלל המטבח שלכם הוא גדול יותר וכולל הרבה אור טבעי ותקרה גבוהה – דווקא בחירה של צבעים בהירים תגרום לתחושה של שטח מטבח דליל, ולכן כאן מומלץ לבחור בגוונים כהים יותר, שלא ישפיעו על כמות האור או על גודל חלל המטבח.

בחירת סגנון עיצוב

סגנון עיצוב יכול להיות גם כן נקודת התחלה טובה לבחירת צבעוניות – בין מגוון סגנונות העיצובים הקיימים בשוק תוכלו לבחור בעיצוב כפרי, איטלקי, ארט דקו, סקנדינבי או צרפתי, שהם הטרנדים היותר פופולאריים כיום בתחום עיצוב המטבחים.
לאחר שתבחרו את הסגנון, כבר תהיה לכם נקודת מוצא ושפה עיצובית ללכת לפיה, ומכאן כבר תוכלו להתחיל לבחור בקלות את סכמת הצבעים המתאימה.

Call Now Button