החידושים בתחום משטחי העבודה במטבח

המטבח הביתי עבר לא מעט שינויים בעשורים האחרונים וכיום הוא משמש כחלל מרכזי ודינמי בו נפגשים בני המשפחה לשיחות ולארוחות. בבנייה המודרנית המטבח פתוח לעבר הסלון לכן העיצוב חייב להתאים בשני החללים. כאשר מתכננים ומעצבים את המטבח כדאי לבחור משטחי עבודה מעוצבים ואיכותיים בהתאמה לקונספט העיצוב הכללי, אך ישנם שיקולים נוספים מעבר למראה של המשטח, למשל היגיינה, עמידות, חוזק, תחזוקה, נוחות הניקיון ועוד.

הלב הפועם של הבית

המטבח הפך עם השנים ללב הפועם בבית, ומעבר לבישול ולאפייה הוא משמש כיום לאירוח, למפגשים של בני המשפחה, לשיחות עם חברים ועוד. לכן, כיום משקיעים יותר בעיצוב המטבח והעיצוב חייב להתאים לאורח החיים של בני המשפחה, להרגלי הבישול והאפייה שלהם, להרגלי האירוח ולצרכים הפונקציונליים של הדיירים.

בשלב הראשון יש לקבוע קונספט עיצוב כללי למטבח ורק אז בוחרים ארונות, משטחי עבודה, צבע לקירות, אריחי חיפוי, כיור, ברז וכו'. אחד הטרנדים החדשים בעולם עיצוב המטבחים הוא השילוב של אי במטבח והמעבר לארונות אחסון גבוהים מהרצפה עד לתקרה. למעשה, במטבחים של בתי יוקרה ניתן לראות כי המשטחים השונים עברו לאי ולאזורי העבודה המתוכננים במקום המיקום הקלאסי והמסורתי של המשטח מעל הארונות. כיום, נהוג להסתיר חלקים שונים במטבח באמצעות דלתות הזזה מכניות או חשמליות וכך המטבח ייצוגי יותר ונראה תמיד מאורגן ומסודר.

בנוסף, אחד החידושים המקוריים והמרשימים ביותר במטבח המודרני הוא המעבר למטבח ממשטח אחיד ללא תפרים וחלוקה ליחידות. גם השימוש בחומרים לבניית המטבח השתנה בשנים האחרונות וניתן לראות יותר מטבחים מעוצבים מבטון אדריכלי, וכך ניתן לעצב מטבחים בהתאמה אישית מלאה לחלומות ולצרכים של הלקוחות.

משטחי עבודה מעץ מלא

הטרנד כיום בקרב מעצבי הפנים והאדריכלים הוא לשלב חומרים ירוקים וטבעיים, לכן ניתן לראות במטבחים משטחים העשויים מעץ מלא ועמיד. העץ הטבעי מוסיף הרבה יופי למטבח ומקרב את הטבע לסביבת המגורים. המשטח מעץ נוח לעבודה אך יש לשמור עליו ולבצע תחזוקה שוטפת בהתאם להנחיות כדי להקפיד על היגיינה ולשמור על המראה היפה והמרשים של העץ.

יש גם אפשרות לשלב משטחים דמויי עץ, למשל משטח מבטון אדריכלי בגוון עץ טבעי עם טקסטורה מרשימה. משטח מעץ או דמוי עץ מתאים בעיקר למטבח בסגנון כפרי אך יכול להשתלב גם בסגנונות עיצוב אחרים.

משטחי עבודה למטבח המודרני

העיצוב השולט כיום במטבחים הוא הסגנון המודרני, זהו גם העיצוב הפופולרי ביותר בבתים ובדירות בישראל. העיצוב המודרני בא לידי ביטוי בקווים ישרים, במראה אלגנטי ויוקרתי, בצורות גיאומטריות ובגוונים יחסית בהירים, לעיתים בשילוב גוון נועז. במטבח המודרני משתמשים בעיקר בחומרים כמו בטון, מתכת, אבן ועץ.

במטבחים בעיצוב קלאסי משתמשים עדיין במשטחי עבודה משיש, אך כיום נעשה שימוש גם במשטחים ממתכת כמו נירוסטה, ויש גם משטחים מבטון עמיד המגיעים כמוצר מוגמר ומשתלבים היטב בקונספט העיצוב הכללי.

במטבח תעשייתי משתמשים יותר בבטון וגם המשטחים במטבח עשויים מבטון עמיד וחזק בגוון לבחירה. חשוב לציין כי משטחי מטבח מבטון יכולים להשתלב כיחידה אחת עם ארונות המטבח או האי המרכזי, זהו פתרון עיצוב ייחודי המבטיח מראה יוקרתי, ניקיון פשוט, ומראה מרשים.

 

 

Call Now Button