עיצוב מטבח לבית פרטי

המטבח הפך בעשור האחרון לחלל המרכזי בבתים, לכן כאשר מתכננים את המבנה משקיעים לא מעט זמן, מחשבה ומשאבים בתכנון מקצועי ומדויק של המטבח הביתי, בהתאמה מושלמת לאורח החיים של הדיירים ולצרכים הייחודיים שלהם.

המטבח מהווה חלק מרכזי בבנייה המודרנית לכן העיצוב שלו חייב להתאים לקונספט העיצוב הכללי בכל חללי הנכס, וכדי ליהנות ממטבח אופטימלי ופונקציונלי חשוב להתייחס לא רק למראה ולעיצוב של המטבח אלא גם להרגלי הבישול והאירוח, לאחסון, לתאורה, לנוחות הניקוי והתחזוקה ועוד. עם זאת, כאשר מתכננים מטבח לבית פרטי ישנם שיקולים נוספים מעבר לשיקולים המרכזיים בעת תכנון מטבח לדירה.

מה מייחד עיצוב מטבח לבית פרטי לעומת מטבח לדירה?

אדריכלית ומעצבת בפנים המתמחה בין היתר בעבודות כמו תכנון בתים פרטיים ומטבחי יוקרה יכולה להציע עיצובים מרהיבים ומקוריים לבעלי הבית הפרטי. חשוב לזכור כי תכנון מטבח לבית פרטי מאפשר לאדריכלית יותר משחק לכן היא יכולה להציע לכם מגוון אפשרויות עיצוב. המטבח בבית הפרטי לרוב גדול יותר משטחו של מטבח בדירה, וכיום נהוג לתכנן מטבח פתוח לעבר הסלון. בבתים פרטיים אפשר לתכנן מטבח גדול ומרווח עם מספר חלונות וכיווני אוויר, אי גדול ומרכזי עם משטחי עבודה ופתרונות אחסון חכמים, ארונות גדולים מהרצפה עד לתקרה וכו'.

בדירה יש שטח מצומצם ומעבר לכך יש להתאים את העיצוב של המטבח לשטח הקיים. אמנם, אפשר לשבור קירות ולהרחיב את חלל המטבח אך הדבר בא על חשבון שטח של חדרים וחללים אחרים בדירה. בדירות ישנות המטבח בדרך כלל יהיה כחדר נפרד עם דלת, אפשר להפוך אותו לפתוח. אפשר לבחור עיצוב מקורי וייחודי למטבח בבית פרטי, בעוד בחירת העיצוב של המטבח בדירה יחסית מוגבל בגלל גודל החלל.

שילוב מושלם בין מראה לפונקציונליות

אחד הכללים המנחים בתכנון ועיצוב מטבחים הוא ניצול מיטבי של חלל הפנים והתאמת המטבח לצרכים של הלקוח. במטבח של בית פרטי יש הרבה מקום לאחסון בעוד שבדירה יש לתכנן היטב את פתרונות האחסון בגלל מגבלות השטח. המגמה כיום היא לתכנן מטבח ביתי חכם במראה יוקרתי ובסגנון המועדף על ידי הלקוח, כאשר המטבח חייב להיות פונקציונלי ולהתאים כמו כפפה ליד להרגלי הבישול, האפייה והאירוח של המשפחה.

מומלץ לשמור על עיצוב מינימליסטי במטבח ולא להעמיס בפריטים כמו ארונות וציוד. המטבח הפתוח חייב להיות מסודר לכן יש לתכנן היטב את פתרונות האחסון, למשל אי עם ארון גדול, ארון גבוה עם אפשרות לדלת הזזה המסתירה אותו ועוד.

עיצוב המטבח חייב להתאים לעיצוב הכללי בבית

המטבח מהווה חלק בלתי נפרד משאר חללי הנכס, לכן חשוב לבחור עיצוב כללי לכל הבית. מטבח המעוצב בסגנון דומה לקונספט העיצוב הכללי בבית או בדירה מבטיח אווירה נעימה והרמונית יותר, והמטבח משתלב היטב בקו העיצובי ואינו נראה תלוש.

כאשר מתכננים את המטבח חשוב להבין מהדיירים כיצד הם משתמשים בחלל החדר כדי להתאים את מבנה המטבח, הארונות, משטחי העבודה ומיקום הארונות והכלים הסניטריים. כאשר מתכננים מטבח לדירה לרוב מתאימים את הארונות והכיור לתשתית הקיימת ולמיקום החלון, בעוד שבבית פרטי יש יותר אפשרויות משחק לכן ניתן לעצב מטבח חלומי המותאם באופן מושלם לרצונות ולצרכים של בני המשפחה.

Call Now Button