טיפים לתחזוקת המטבח

אין עוד אזור בבית שרמת ההקפדה על הניקיון והתחזוקה שלו חשובה יותר מאשר המטבח. הקפדה על ניקיון ותחזוקה נכונים יבטיחו כי תשמרו על ערכו הכספי והסנטימנטלי של המטבח שלכם לאורך שנים ארוכות.

העולם נחלק לשניים אלה המחבבים עד מאוד את פעולות הניקיון והברקת המטבח עם סיום הבישולים ואלה המסיימים לבשל, משליכים את הסינר ומותירים אחריהם הרים של כלים, כתמים על השיש והארונות ומותירים אי סדר ובלאגן בכל פינה. כנראה שהרוב משתייכים לקבוצה השנייה שכן מדובר בפעולות הגוזלות לא מעט זמן. אמנם שמירה על ניקיון ותחזוקת המטבח כרוכה בביצוע עבודות שפחות נעים לבצע, אולם התוצאה תורמת מאוד לשמירה ואריכות ימיו של המטבח, ואם כבר השקענו במטבח חדש ויפה, לא כדאי שנשקיע עוד קצת בשביל שישמש אותנו גם בשנים הבאות?

בשורות הבאות נביא לכם טיפים לתחזוקה נכונה של המטבח שלכם:

ארונות המטבח: פתיחה וסגירה של דלתות וארונות ופעולות הבישול עצמן גורמות ללכלוך רב ולבלאי מואץ של ארונות המטבח. מומלץ לאחר התקנה להשתמש בשואב אבק לשאיבה מתוך הארונות ורק לאחר מכן לבצע ניקוי עם מטלית רכה ולחה בלבד.  ניקוי קל יעשה אך ורק באמצעות מטלית סחוטה, רכה ולחה בלבד. במידה והצטברו טיפות מים יש לנגבן מיד. כאשר הכתמים קשים במיוחד השתמשו באחד מתרסיסי הניקוי שניתנים לרכישה ברשתות השיווק. דאגו לבחור תכשיר מותאם לחומר הדלתות במטבח שלכם. 

שיש: תופס שטח לא קטן במטבח, והוא חלק בלתי נפרד מעיצוב מטבחים. לא כל סוגי השיש עמידים לכל חומרי הניקיון, וחשוב לדעת באיזה חומר להשתמש. מים וסבון תמיד עדיפים, ומתאימים לכל סוגי המשטחים כמעט, למעט משטחים מאבן אוניקס שעשויים לספוג את המים ולמעשה כלל אינם מתאימים למשטח עבודה במטבח. נקודת רגישות נוספת של משטחי שיש היא שריטות. יש לשים לב שלא מניחים סכינים או דברים חדים אחרים על המשטח ללא תחתית, וכמובן  שלא לחתוך שום דבר ישירות על השיש. משטחי שיש עמידים בפני חום או קור אך עדיין מומלץ תמיד להניח כל דבר חם או קפוא המשטח ולא באופן ישיר ולהימנע ממגע ושינוי טמפרטורה חריג. הניקיון מאד פשוט ניגוב עם סמרטוט לח ואז ייבוש עם מגבת יבשה. בכל מקרה, יש להימנע בשימוש מחומרי ניקוי המכילים חומצה, הם פוגמים באבן וגורמים לצבע לדהות.

כיור: כאשר מנקים את המטבח אי אפשר לדלג על הכיור, הוא נחשב לאזור הכי פעיל בבית וגם לניקיון שלו צריך לדאוג. ניקיון יסודי אחת לשבוע יבטיחו כיור מצוחצח מניקיון מתוחזק להפליא.  מלאו את הכיור במים חמים עד לשפת הכיור והוסיפו כוס אקונומיקה. הניחו למים והאקונומיקה לשבת בכיור למשך כחצי שעה, לאחר מכן, בעזרת יד עטופה בכפפת גומי או מלקחיים, הוציאו את הפקק ורוקנו את הכיור. כעת קרצפו בעזרת ספוג או סקוטץ' עדין. את כל משטח הכיור לאחר הקרצוף העבירו סמרטוט רטוב לספיגת חומר הניקוי, ושטפו במים. כדי לנקות את החריצים שבין הכיור לשיש או כל חריץ אחר השתמשו במברשת בעלת סיבים דקים בשביל להוציא את כל הלכלוך. לאחר ניקיון הכיור, נגבו וייבשו את הכיור כדי שלא תישאר בו שום לחות או רטיבות למשך הלילה.

אריחי חרסינה: אריחי החרסינה מצויים כמעט מעל כל כיור כמעט בכל מטבח צוברים לא מעט לכלוך, אם עוד לא מצאתם את הדרך לנקות אותם בקלות עד היום הרי היא לפניכם – ערבבו כף נוזל להברקת כלים במדיח עם כוס מים, שפכו על כרית לניקוי כלים ושפשפו את האריחים. תוך מספר דקות תראו את ההבדל.

ברז מטבח: הברז במטבח עובד שעות נוספות וגם הוא זקוק לניקוי ותחזוקה שוטפת(תרתי משמע). 

כדי לשמור על מראה מבריק של הברז, יש להקפיד על ניקוי במטלית רכה ושימוש במים וסבון כלים בלבד. אבנית שהצטברה יש לנקות באמצעות חומץ ביתי 5%, חלקי פלסטיק יש לנקות במי סבון. מומלץ לפרק מידי פעם את חלקי הברז ולהשרות במים פושרים וסבון למשך חצי שעה. ברזים צבועים בצבעי זהב, נחושת וכו' יש לנקות עם מטלית רכה בלבד וללא חומרי ניקוי.

 

Call Now Button