דגשים בבחירת פינות אוכל

פינות אוכל הפכו עם השנים לפריטי ריהוט שניתן למצוא בכל בית. באמצעותן יכולה כל משפחה לשבת לארוחות יחדיו, לארח בצורה נוחה ונעימה חברים, וגם לשדרג את הבית מבחינה עיצובית.
כל זה נכון במידה ובוחרים את פינת האוכל בצורה נכונה, ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן עבורכם;
להלן הדגשים החשובים בבחירת פינת אוכל – קראו ורכשו בחוכמה.

חומרי המשטח

הדגש החשוב והמרכזי ביותר בבחירת פינת אוכל, הוא סוג החומר ממנה יהיה עשוי המשטח שלה. הבחירה הנכונה של החומר קשורה באופן ישיר לאיך פינת האוכל תיראה, האם יהיה קל לנקות אותה וכמה זמן היא תשרת אתכם. להלן החומרים הנפוצים שניתן לבחור מהם:

  • עץ מלא – פינות אוכל שעשויות מעץ מלא הן בדרך כלל יקרות ויוקרתיות ביותר ומשך זמן החיים שלהן ארוך במיוחד. המראה שלהן נגזר מסוג העץ והחיסרון היחיד מלבד המחיר הגבוה הוא המשקל הכבד שלהן.
  • פורניר – שכבה דקה של עץ מלא שמודבקת על גבי MDF (נחשב פחות איכותי) או סנדויץ' (יותר איכותי). המראה של פינת אוכל עם משטח פורניר זהה מאוד לכזאת שעשויה מעץ מלא אך היא בעלת משקל קל יותר ועולה הרבה פחות. כמו כן, יש לקחת בחשבון כי משך החיים שלה קצר יותר, בשל הרגישות הגבוהה לשברים וחדירות רטיבות.
  • זכוכית – בפינת אוכל מהסוג הזה המשטח יהיה עשוי מזכוכית, מה שמתאים מאוד לבתים בעיצוב מודרני. הזכוכית רבודה ומחוסמת כך שהיא אינה נשברת או מסוכנת. שולחנות אלו כבדים יחסית אך הם קלים לניקוי ואינם רגישים לכתמים.
  • חומרים נוספים – ניתן למצוא גם חומרים נוספים דוגמת פורמייקה, קרמיקה דמויית שיש, MDF בצביעת שלייפלק ועוד. בהתאם לעיצוב הנדרש, כך ייבחר החומר המתאים.

חומרי הרגליים

מעבר לבחירה נכונה של סוג המשטח, חשוב לשים לב גם לחומרים שמהם עשויות הרגליים של פינת האוכל. להלן סוגי החומרים הנפוצים:

  • עץ – מסיבי וחזק אך יחד עם זאת רגיש ללחות ורטיבות.
  • אלומיניום – חזק מאוד, עמיד בפני מכות וחבלות ואינו רגיש למים כלל.
  • נירוסטה – חומר שאינו מחליד אך הוא אינו חזק כמו האלומיניום.
  • פלדה – עוברת ציפוי מיוחד, אינה מחלידה אך היא כבדת משקל.

איזה חומר הכי מומלץ? אין תשובה ברורה בעניין וההחלטה צריכה להתקבל לאחר קבלת ייעוץ מקצועי שייקח בחשבון את הצרכים העיצוביים והפונקציונאליים שלכם.

אפשרויות להרחבה

אתם משפחה של ארבע נפשות אך לעיתים מארחים את המשפחה והחברים? למקרים כאלו ואחרים מוצעות לבחירה פינות אוכל שמגיעות במגוון גדלים סטנדרטיים אך בעלות אפשרויות הרחבה. יש לבחור את מידת ההרחבה הרצויה בהתאם לכמות המושבים הנוספת שההרחבה מציעה. חשוב לשים לב כי פינת האוכל מציעה עבור כל סועד כ- 60 ס"מ מרחב פנוי במקרה של כסאות מינימליסטיים, ו- 65 ס"מ כאשר מדובר בכסאות עם משענות רחבות. אפשרות נוספת היא של פינת אוכל מודולרית שמאפשרת לא רק להגדיל את השולחן אלא גם להשתמש ביחידות השונות המרכיבות אותו לצרכים מגוונים כגון דלפק, שטח אחסון ועוד.

Call Now Button