התאמת מאווררי תקרה לגודל החלל

עיצוב פנים הוא תחום עצום שמכיל בתוכו אלמנטים רבים; עיצוב הרהיטים, בחירת פלטת צבעים, סגנון עיצובי זורם, מסר ואווירה. אחד הקריטריונים החשובים שיש לתת עליהם את הדעת בכל הקשור לעיצוב, הוא גודל החלל. רהיטים גדולים, שטיחים, תמונות ואפילו מאווררי תקרה – בעת בחירתם יש לקחת בחשבון את גודל החלל הייעודי עבורם ולהתאים אותם. ביננו, אין דבר מאכזב יותר מלגלות שהספה החדשה שהזמנתם פשוט לא מתאימה לפינה הספציפית שבחרתם עבורה בסלון.

איך מעצבים בהתאם לגודל החלל?

זהו אחד הדברים שלא רבים מקדישים לו מחשבה בבואם לעצב, והתוצאה שעלולה להתקבל היא חלל עמוס מידי או ריק מידי, תלוי בגודלו כמובן. כדי לעשות סדר ולעזור לכם ליצור את העיצוב המושלם, אספנו כמה טיפים לעיצוב שמתחשב בגודל החלל:

  • קודם כל, תבחרו קו – לחפש רהיטים רנדומליים זה נחמד, אבל בשביל לשמור על האווירה ועל התחושה הטובה, כדאי לבחור קו עיצובי ולדבוק בו. אם מדובר בחלל גדול, אפשר לבחור ריהוט באיזו פלטת צבעים שתרצו יחד עם סוג הריהוט; כפרי, אולי אפילו מודרני? אם החלל קטן יותר, אז מומלץ להשתמש דווקא בצבעים בהירים יותר שיעניקו אשליה של חלל רחב ומואר יותר.
  • יוצרים סקיצה – אתם ממש לא חייבים להיות אנשי מקצוע מעולם העיצוב בכדי ליצור את הסקיצה שלכם, גם לשבת מול הצייר זה מספיק. צרו סקיצה ראשונית של החלל עם האלמנטים במיקומים בהם אתם מעוניינים, וכך תקבלו תמונה של איך פחות או יותר תיראה התוצאה הסופית. בהתאם לכך תוכלו לראות האם החלל עמוס מידי, ריק מידי, האם אפשר לוותר על אלמנטים שונים או דווקא להוסיף?
  • חוק שני השלישים – זה הזמן להפוך למעצבי פנים וליישם את אחד החוקים הבולטים בתחום. על פי חוק זה, גודלו של הריהוט המרכזי יהיה בגודל של עד 3\2 מהחלל כולו. כך לדוגמא ספה מעוצבת לא תעלה על גודל של 3\2 מהקיר המרכזי שמאחוריה, השולחן בסלון לא יעלה על 3\2 מגודל הספה, ועוד. בדרך זו יוצרים איזון בין האלמנטים במקום.
  • ומה לגבי אלמנטים שאינם רק דקורטיביים? – קחו לדוגמא מאווררי תקרה או מזגנים. על מנת שלא להעמיס, כדאי לבחור גם אותם בהתאם לגודל התקרה והחלל בכלל, אתם לא רוצים שהדבר הראשון שיראו כשנכנסים לסלון יהיה מאוורר התקרה העצום, נכון? למרבה המזל, קיימים דגמים רבים בצבעים מגוונים שיוכלו להתאים לכל קו עיצובי וחלל בכל גודל.

מעצבים בהתאמה אישית

אולי הטיפ החשוב ביותר בכל הנוגע לעיצוב, הוא ההתאמה האישית. כשאתם מחליטים לעצב את הריהוט בטעם שלכם, אתם יכולים להיות בטוחים שהתוצאה שתתקבל תהיה לא פחות ממושלמת; במידות הנכונות לחלל, עם איזון מושלם בין כל האלמנטים והפריטים

Call Now Button