סדנת SCUMPI נגרות ומסגרות אומן.

עיצוב פנים ואדריכלות בבניה מתקדמת

עיצוב פנים ואדריכלות בבניה מתקדמת

בשנים האחרונות, טרנד הבניה המתקדמת השתלט על ענף הבניה הישראלי. מה שהיה נחלת ארצות הברית, קנדה, אירופה ואוסטרליה הגיע גם מדינתנו הקטנטונת, המצטיינת בענף הייטק ויזמות אך פחות בתחום הבניה. גם היום, רבים קבלני הבניין הישראלים המעדיפים לעבוד בשיטות מסורתיות יותר שקיימות איתנו עוד בתקופות קדמוניות (אבן וטיח). אנו מניחים כי בקרוב זו תהפוך לנחלת העבר, משום שלבניה מתקדמת יש יתרונות רבים כל כך, בעיקר בכל מה שקשור לאיכות הסביבה ולעלויות הבניה.

אבל מה דבר האסתטיקה, עיצוב הפנים של הבית וסגנונו האדריכלי? האם גם בפן זה בניה קלה יכולה "לנצח" את שיטת  הבניה המסורתית, זו שמאחוריה שנים על גבי שנים של מסורת מהממת ביופייה? האם היא יכולה להיות טובה יותר מן מבני הטיח והאבן של ערי אירופה העתיקות, עליהם כתב המשורר כי "אדריכלות היא מוזיקה שקפאה"? בואו נבדוק!

גמישות מרבית

נכון, את ההוד וההדר של בניין הבנוי מטיח/בטון/אבן קשה מאוד לשחזר, אבל דווקא הגמישות והקלילות של החומרים (פח, גבס, אלומיניום, פאנלים מבודדים ועוד) שמהם בונים בבניה מתקדמת מאפשרות חופש וגמישות בכל מה שקשור לעיצוב פנים ואדריכלות. שיטת הבניה המתקדמת מאפשרת בניה של בתים איכותיים ויציבים, אך יותר מכך היא מאפשרת לאדריכלים (ולבעלי הבתים העתידיים, כמובן) להתחרט, להוסיף ולהחסיר מין העיצוב תוך כדי הבניה. העיצוב, במידה רבה ולעיתים קרובות, הוא אינו מתכונן מראש אלא זורם תוך כדי תהליך התכנון. בצורה זו ניתן להחליט בצורה אינטואיטיבית ולהתאים את העיצבו של חלל מסוים לשאר החללים שכבר נבנו, או לשנות את החלל הזה בהתאם לדרישה חדשה, חלום שמנדנד או טעות שקרתה. יש שיאמרו כי שמרנות בבנייה ותכנון מקדים והרמטי הוא זה המעודד את היצירתיות, אבל שיטת בניה מתקדמת, כמו כל יצירת אומנות מודרנית, יכולה להגיע למקומות עמוקים יותר בנפש של המשפחה ולהתאים את עצמה במדויק לצרכים שלה.

כמו כן, למבנים שנבנו בבניה מתקדמת ניתן להוסיף חדרים לאחר הבניה, לבנות נישות דקורטיביות, לבנות מדפים ושידות המשוקעים בקירות בעצמם (ולאחר מכן להוריד אותם) ועוד. זה כמו לונה פארק של בניה, הנתמך בפאנלים מבודדים הקלים לחיתוך ועבודה.

טכנולוגיה ואסתטיקה

לא השתכנעתם? תנו לנו לתת לכם עוד סיבה לכך כי עיצוב ואדריכלות בבניה מתקדמת יכולים להשתוות לאלו בבניה מסורתית (נקראת גם "בניה רטובה", אגב). בבניה מתקדמת ניתן לבצע הדמייה ממוחשבת מדויקת וריאליסטית וכך לראות כיצד הבית עתיד להיראות. בעזרת שיטה זו, אפשר מראש לשבת עם המעצבת ולחשוב על עיצוב הפנים של הבית עוד לפני שהבית מוכן. בשיטה זו, עבודתם של האדריכלים ומעצבי הפנים משתלבות אחת עם השניה, כי ניתן להתאים באופן מושלם את העבודה האדריכלית לטעמכם האישי בעיצוב הפנים ונהפוכו. הכל גמיש, הכל ממוחשב- והבית שלכם בקלות יכול להפוך להיות בית חלומות!

אל תשכחו כי התכנון האדריכלי ועיצוב הפנים קשורים זה בזה. אנו ממליצים לכם תמיד לקחת מעצבים ואדריכלים מומחים שמכירים את תחום הבניה המתקדמת ויודעים איך "לגרום לקסם לקרות", כלומר יודעים לנצל את האופן בו האור נכנס אל הבית ואיזו תאורה תתן לחלל הספציפי את האפקט שאתם רוצים- רומנטי, חמים, ועוד.

סגירת תפריט
Call Now Button