שיפוץ מטבח – כך תתקדמו אל עבר הקדמה

שיפוץ מטבח במחשבה תחילה

תקופה הקורונה גרמה להכרות אינטימית ואינטנסיבית עם המטבל של כל אחד ואחד מאיתנו. גם אלו אשר היו רגילים לאכול מחוץ לבית, או שהיו מבלים זמן רק לשם הכנת ארוחה מהירה וקלה או קפה החלו לבלות זמן רב יותר במטבח. הבילוי הזה סביר שהעלה ברובכם מחשבות אודות העיצוב של המטבח. אולי אף אלו מחשבות לעיצוב מטבח מודרני או בסגנון וינטג'י.

מצד אחד, זו לא בדיוק מחשבה ריאלית לשנות קרמיקות למטבח או שיש וכיור או אפילו ארונות מטבח, בזמן שבו הרבה אנשים מאבדים את עבודתם או יוצאים לחל"ת. זה גם לא מחשבה ריאלית להתחיל שיפוצים בזמן שבו נמצאים בבית כל הזמן. אך, זה זמן מעולה לחשוב ולתכנן ולהסתכל. הקורונה איפשרה לנו לעצור את מרוץ החיים ורגע להתבונן.

מי שניצל את הקורונה לתכנון וחשיבה בטח נהנה מהזמן כיום כשהכל כבר נפתח חזרנו לשגרה. כעת אנשי המקצוע מתחילים לפעול ולעבוד. מי שלא, זה עדיין לא מאוחר. ואפשר גם כעת ולהתחיל בשינויים בזמן הקרוב.

על מה צריך לחשוב לפני שיפוץ מטבח

ישנם לא מעט נושאים שבהם צריכים לשים דגש החל מההחלה על שיפוץ מטבח מלא או רק חלקים ממנו. אל תעשו את הטעות בה אתם פשוט פועלים מתוך הבטן ומתחילים בשיפוץ ואז תוך כדי העבודה משנים. ישנם יסודות חשובים ושלבים הדרגתיים שחשוב לשים לב אליהם.

אז התחילו בתכנון. התבוננו ברצפה. האם אתם רוצים רצפה חשופה עם קרמיקה למטבח בצבעים מסויימים או טקסטורה כלשהי. האם אתם מעוניינים דווקא בפרקט. ואם כן, האם זו החלטה ריאלית לסגנון החיים שלכם ומבנה הביתי שלכם.

לאחר מכן התבוננו מעלה, על אזור הכנת האוכל. כמה זמן אתם משקיעים בהכנת האוכל. האם זה דורש מקום רב או שאתם מהאנשים שזקוקים לאזור קטן בלבד ולא יותר. לרוב, בשדרוגים כן מומלץ לתת יותר מקום להכנת האוכל לתחושת מרחב וכמובן להכנה יותר נינוחה ומהנה.

אל תשכחו את האחסון

ואם נגענו בנושא זה, מה עם האחסון. אנו אוהבים לאחסן. מרביתנו מגיעים לסופר וקונים מספיק  אוכל וחומרי גלם לאירוח משפחה שלמה בכל שבוע. אם אתם מסוג המשפחות הללו, האחסון הוא קריטי בשבילכם. מקום לאחסון סירים, קופסאות פלסטיק, צלחות, תבלינים, ציוד לאפייה, אזור האוכל היבש. ועוד. יש המון דברים לאחסן.  גם אם אתם לא, מבשלים המון, אך, אתם נוטים לקנות בכמויות כדי לחסוך בעליות. אתם תצטרכו מקום.  זהו אחד האלמנטים הגורמים לתסכול גבוה לאחר שיפוץ מטבח למי שלא חשב לעומק והבין את הצרכים שלו.

אז יש מטבח משופץ ויפהפה אבל הוא לא פונקציונלי. אז המסר המרכזי כאן הנו אל תתמקדו רק בנראות. יש המון אפשרויות עיצוב ויש את הטכנולוגיות לגרום למטבח שלכם להראות נפלא. אך, אם בסופו של דבר לא תהנו ולא תשתמשו ובכל יום תסתכלו ותגידו 'כמה חבל', שיפוץ המטבח יאבד ממשמעותו.

Call Now Button