ריהוט כפרי מודרני

לא, אתם לא חייבים להתגורר בבקתת עץ בהרים כדי לגור בבית מרוהט בסגנון כפרי. השם ׳כפרי׳ מוצמד לתיאור של כמעט כל דבר, החל מבית חווה מעוצב וכלה באחוזה בסגנון טוסקנה. אז מה זה בעצם אומר? האם אתם צריכים לגור בבקתת עץ כדי שביתכם ייחשב לכפרי? או שניתן להחיל את המילה הזאת על הרבה סגנונות עיצוב שונים? התשובה לשאלה האחרונה היא, ׳כן׳, אבל כדי לקבל ריהוט כפרי מודרני נדרשים כמה מרכיבים הכרחיים.

מהו סגנון עיצוב פנים כפרי?

עיצוב פנים כפרי מייצג סגנון נינוח ונעים, שמעניק תחושה של חיי כפר פשוטים. ערכת הצבעים כוללת גוונים פסטלים לצד צבעוניות עזה, והאלמנטים העיצוביים יכולים לכלול חפצי וינטג'׳ ואביזרי יד שנייה. החומרים המשמשים לעיצוב פנים בסגנון כפרי כוללים עץ, לבנים ואבן יחד עם חומרים טבעיים אחרים.

תוכלו לשלב בעיצוב הפנים שלכם פריטים נוספים, כדי להוסיף לו סטייל כפרי. פריטים אלה ישתנו בהתאם לווריאציה הספציפית של הסגנון הכפרי שבחרתם, למשל עיצוב בסגנון כפרי המאפיין בית אבן עתיק ואותנטי שמרגיש כמו צימר בראש פינה, או עיצוב בסגנון כפרי מודרני יותר.

אתם כבר מבינים ש׳כפרי׳ הוא מונח כולל עבור סגנונות עיצוב רבים ושונים. ׳כפרי׳ מתאר עיצוב טבעי, מחוספס או מיושן ומשמש בסגנונות רבים, שכול אחד מהם שונה לחלוטין ממשנהו, ועם זאת כולם נחשבים לסגנון כפרי.

ריהוט בסגנון כפרי מדגיש את הטבעי

אחד המאפיינים המגדירים בית כפרי הוא השימוש בחומרים טבעיים. זה אומר הרבה עץ ואבן (גם ברהיטים אבל גם בתקרות או בקירות), ובדים כמו יוטה וקנבס. בבסיסו, העיצוב הכפרי משתמש באלמנטים אורגניים במצבם הטבעי ביותר. העיצוב הוא פשוט, טבעי ומעניק תחושה של ארציות.

חומרי גלם לא מעובדים, הם חומרים נפוצים בסגנון ריהוט כפרי מודרני. כך שבמקום להשתמש בעץ חלקלק ומבריק, הרהיט יהיה בנוי מעץ גולמי, שאינו מעובד עד הסוף.

המודרני הוא לגמרי OUT

סגנון כפרי – לא תמצאו בסגנון זה ריהוט  מודרני או תאורה גיאומטרית ונוצצת, ולא תמצאו בו חומרים מודרניים כמו סיבים מתכתיים, פלסטיים או סינתטיים. נחזור שוב ונאמר: טבעי הוא המפתח.

סגנון כפרי עכשווי – לעומת זאת, נוטה להיות מאוד פופולרי היום, ומאופיין בשילוב אלמנטים של אדמה יחד עם עיצוב מודרני בעל קו נקי. סגנון זה מעניק אסתטיקה רעננה וקלילה לחלל. העיצוב הכפרי כשלעצמו נוטה להיות כבד יותר, כהה יותר ודליל פחות, כך שאיחוד שני הסגנונות מייצר משהו קליל ופתוח, אבל עדיין מאוד טבעי.

ריהוט כפרי מודרני מיוצר בעבודת יד

כדי להיות עקביים ולהיצמד לעיצוב הטבעי, רהיטים כפריים מיוצרים לרוב בעבודת יד. רהיטים אלה מאופיינים בעיצוב פשוט ובצורה פשוטה, כך שאפשר יהיה להניח לחומרים הטבעיים להתבלט על חשבון העיצוב.

רהיטים כפריים הם בדרך כלל רחבי ידיים (מינימליזם ממש לא מתאים לסגנון זה), והם נועדו להעניק תחושה של נעימות, חמימות ונוחות. לדוגמה, רהיטים מעץ כבד, שעשויים מבולי עץ משולבים עם אבן.

ערכת הצבעים היא מן הסתם טבעית

ערכת הצבעים הכפרית נוטה יותר לצד הניטרלי, אבל יש מקום גם לצבעים נועזים, כל עוד שומרים על גווני אדמה. צבעים ירוקים, חומים ואפורים נפוצים בסגנון הכפרי, והם נותנים תחושה של חום, כך שגם בחורף האווירה בחדר משרה חמימות ונעימות.

זה הופך למחוספס משהו

רהיטים ובדים בסגנון כפרי מקרינים קצת חספוס. העיצוב לעולם אינו מושלם, כי רובו מיוצר מחומרים גולמיים, כך שהם מעניקים הרגשה שמדובר במשהו לא לגמרי גמור ומעובד.

מגוון של צורות, מרקמים, חומרים וצבעים העשויים מחומרים טבעיים, מבטיח שכל פריט יהיה ייחודי ומיוחד במינו.

המטרה היא לתת הרגשה כאילו החומרים עברו חספוס כלשהו על ידי האלמנטים מהם הם עשויים, כך שלעתים קרובות אפשר יהיה למצוא עץ סחף מקשט את החדר. באשר לטקסטיל, לעולם לא תמצאו בד עם ברק. אדרבא, הבדים יהיו יותר גולמיים (כמו יוטה או עור).

עיצוב כפרי הוא חם ומזמין

בדיוק כמו ערכת הצבעים החמה, גם העיצוב מבקש ליצור אווירה נוחה ומזמינה. אח גדולה במיוחד תעמוד לעתים קרובות במרכז הסלון, ולמרות שרוב הפריטים עשויים מחומרים גולמיים, הצבעים החמים, המרקם של השטיחים הארוגים והטקסטיל הטבעי, ייצרו אווירה ביתית במיוחד.

זכרו: לא חייבים להיצמד רק למה שכפרי. ניתן לשלב אלמנטים כפריים בכול סגנון עיצובי, כל עוד אתם שומרים על עיצוב מחושב ומדוד היטב.

Call Now Button