כך תרהטו את חדר הארונות

אחד הדברים הכי חשובים בתכנון וריהוט חדר הארונות בבית, הוא לדעת למצות את מירב השטח מחדר הארונות, על מנת שהאחסון שלכם יתאפשר בצורה הטובה ביותר. בדרך כלל כאשר יש חדר ארונות בבית, זה יהיה חצי חדר, או חדר קטן מאוד, לכן כל פינה בחלל הזה חשובה ביותר ותכנון נכון יעזור לכם לקבל את המירב ממנו. אז על מנת שתהיו מרוצים בטווח הארוך מחדר הארונות שלכם, ריכזנו לכם כמה טיפים ששווה לקחת בחשבון כשמרהטים את חדר הארונות.

חשיבות מיקום הריהוט

בהתאם לצורת וגודל החדר, כדאי שתמקמו נכון את הארונות שלכם. אם אין לכם חלון שמפריע בחדר, ויש רק את הדלת של החדר ש"חותכת" את הקיר, כדאי שתבחרו בארון בצורת "ח" כזה שנמצא על שלושת הקירות בחדר מלבד הקיר של הדלת. בצורה הזאת תיכנסו היישר אל תוך הארון שלכם, מה שגם נקרא בשפה המקצועית WALK IN CLOSET . אם בכל זאת יש לכם חלון בחדר שממקום בקיר נפרד מהקיר של הדלת, או שהקיר של הדלת צר מידי ולא יכול להכיל עוד שולחן איפור, או שידה, אולי כדאי לכם לבחור בארון קטן יותר בצורת "L" , שיושב על שתי קירות בלבד ומשאיר לכם יותר מרווח בחדר, הארון הזה גם נקרא ארון פינתי. בנוסף חשוב שתשאירו מרווח של מטר לפחות, מכל כיוון, להליכה בתוך החדר על מנת שתהיה לכם גישה חופשית לארון, וגם שיהיה לכם נוח להתלבש.

בחירת ריהוט עם תכולה מרבית

כאשר אתם בוחרים ארונות לחדר הארונות, חשוב לבחור בארון שמתאים לצרכים שלכם. לדוגמא אם יש לכם חדר ארונות מאוד גדול ורחב, ורוב הבגדים שלכם נמצאים באחסון בתלייה, אולי יהיה לכם יותר נוח להשתמש בארונות תליה רבים לאורך כל החדר. אך אם חדר הארונות הוא קטן, אולי כדאי לצמצם את התלייה ולבחור בארונות עם יותר מדפים, על מנת שתוכלו לאחסן יותר פרטי לבוש. קחו בחשבון שגם ארונות עם דלתות לוקחים המון שטח ועומק מהחדר עצמו, לכן אם החדר שלכם לא גדול מספיק ומדובר ממילא בארון מסוג WALK IN CLOSET , אולי כדאי לוותר על הדלתות ולבנות חדר ארונות פתוח ללא דלתות.

אחת הדרכים הכי טובות לבניית חדר ארונות שמתאים לצרכים שלכם, היא לבנות ארונות בהתאמה אישית, גם מבחינת המרווחים בין המדפים, כמות המדפים, כמות התלייה ועוד. בצורה הזאת אתם יכולים להבטיח שאתם מנצלים כל ס"מ בארון שלכם ושום שטח לא מתבזבז. חשוב לדעת שאם אתם בוחרים בארון שהולך להכיל המון פריטי לבוש, כדאי לבחור בסוג ארון איכותי על מנת שכובד הבגדים לא יגרום למדפים לשקוע.

פתרונות אחסון חכמים

כשמדובר בחדר ארונות, מהר מאוד הוא יכול להתבלגן ולהפוך להיראות כמו מחסן, לכן חשוב לתכנן כבר מראש פתרונות אחסון שיראו מסודרים ויפים, לפריטים הקטנים בחדר, כדוגמת תכשירי איפור וטואלטיקה, מסמכים, תכשיטי יוקרה , בגדי ים ופריטי הלבשה תחתונה ועוד. את כל אלה ניתן למקם בקופסאות ארגון מסודרות, ולא רק שהפריטים נשארים סגורים הרחק מאבק וסמויים מהעין, הם גם הופכים את החדר להרבה יותר מסוגנן, במיוחד אם בוחרים בקופסאות אחסון מעוצבות.

בנוסף תוכלו למקם מדפים ברחבי הקירות הריקים בחדר הארונות, ועליהן לאחסן קופסאות אחסון קטנות, או למקם עליהם פריטים אחרים כמו ספרים, בשמים ועוד. המדפים האלה יוסיפו לכם אלמנט דקורטיבי לחדר הארונות, שיבטיח שיהיה לכם עוד מקום לאחסן פרטים קטנים שצריכים להיות בגישה נוחה לשימוש יומיומי.

אבזור חדר הארונות

אחרי שבחרתם את הריהוט המרכזי ופתרונות האחסון בחדר הארונות שלכם, זה הזמן לדבר על הריהוט המשלים שיהפוך את חדר הארונות שלכם למושלם ביותר. על מנת שיהיה לכם נוח להחליף בגדים בחדר הארונות ולא תצטרכו לדרוך על רצפה קרה, תוכלו למקם שטיח גדול במרכז החדר. באחד הקירות הפנויים שווה למקם מראה גדולה, שתשמש אתכם להתארגנות ומדידה של פריטים, במיוחד אם הארונות שלכם הן ללא דלתות ואין לכם מראה על גביהם. בנוסף לגבי התאורה, תצטרכו למקם נורה מרכזית בחדר הארונות, וכמו כן גם למקם תאורה על הקיר שתשמש אתכם לשידת האיפור.

Call Now Button