איך לחמם את הבית בצורה נכונה

בתקופה שבה שינויי מזג האוויר מפתיעים אותנו בין שרב לבין גל קור מקפיא, כדאי להיות מוכנים לפחות להסקת הבית בצורה הנכונה והחסכונית היעילה ביותר. יש כמה שיטות חימום שנכונות לבתים שונים, הכל בהתאם למפרט האדריכלי שלהם ולשיטת החימום שנוח להם להשתמש בה. אולם יש ללא ספק שיטות שהן טובות יותר מאחרות וכדאי לדעת מהן ולשקול את השימוש בהן, למי שרוצה בית מוסק ונעים לשהות גם בחודשים הקרים.

מהן הדרכים השונות לחמם את הבית?

השיטות השונות לחימום הבית משתנות לפי תקציב הדיירים ולפי גודל הבית והמבנה שלו. בית גדול אינו יכול להתחמם מתנור קטן ולבית קטן יתאים למעשה כמעט כל דבר שעוזר לחמם. השיטות השונות כוללות:

  • תנורי חימום ניידים וקטנים שמיועדים לחימום חדרים נפרדים. היתרון של שיטה כזאת הוא שזה מתאים למי שחי לבד או למשפחה קטנה שאינה מסתובבת בין כל החדרים, ותנור יכול להיות תנור ספירלה, מפזר חום, רדיאטור צלעות קטן, תנור הלוגן קטן ועוד. החיסרון הגדול הוא המחיר של ההסקה וגם העובדה שלוקח זמן לחמם את כל הבית, לכן לא משתמשים בזה למטרת חימום בית גדול. כמו כן, חלק מהתנורים אינו מתאים לבית שיש בו ילדים שמתרוצצים ועלולים להפוך את התנור בטעות.
  • מזגן מתאים למי שרוצה לחמם חדרים רבים אולם נחשב ללא חסכוני מבחינת מחיר ובעיקר אינו מועיל לשמירה על איכות הסביבה. זה מתאים למי שאינו רוצה להפעיל יותר מכשירים מאשר מכשיר אחד שיתאים גם לחורף וגם לקיץ. מתאים פחות למי שסובל מקשיי נשימה בגלל היובש הרב.
  • קמין שמופעל על חשמל, גז או סולר או עץ, והוא מתאים לחללים גדולים אבל אינו מתאים למי שיש לו בעיית תקציב והוא לא זקוק לחימום בית גדול. קמינים גם דורשים אגירת מאגרים גדולים והצטיידות בחומרי הזנה לקמין בזמן אחרת לא יוכלו להפעיל אותם. זה גם לא נחשב לירוק ותומך בקיימות ולכן יש לזה מחיר סביבתי שגורם לו להיות פופולרי פחות אצל אנשים עם מודעות לאיכות הסביבה.
  • חימום תת רצפתי הוא שיטה חכמה ועתיקה לחימום יעיל וחסכוני שמחמם כל מבנה במהירות ובצורה אחידה. השיטות השונות להפעלת החימום נעות מחימום בעזרת חשמל ומים למשאבות חום. היום אפשר להתקין מערכות כאלה שפועלות בצורה יעילה וחסכונית אנרגטית. זה יתרון שנוסף ליתרון של חימום הבית במהירות ובאחידות כך שאפשר לשלוט בטמפרטורה ולשמור עליה נוחה לכם בכל חדר בנפרד.

למה מאוד רצוי חימום תת רצפתי?

כל מי שיודע מהו המחיר האנרגטי של שיטות ההסקה השונות מכיר בתרומה לאיכות הסביבה של שיטת החימום התת רצפתי באמצעות משאבות חום. אלה משאבות שפועלות באמצעות שאיבת חום והעברתו הלאה, כך שהוא למעשה מנצל את תנאי הסביבה כדי לחמם את החדרים בבית. יתרון נוסף הוא חימום מידי ואחיד שאינו יוצר הבדלים בטמפרטורה בין חדרי הבית ולכן גם שומר על בריאות ונוחות הדיירים בכל מבנה.

Call Now Button