איך לשפץ את המטבח בסטייל?

בבתים רבים המטבח הפך למוקד העניין המרכזי. עם תוכניות כמו מאסטר שף, אינספור בלוגי אוכל ושפע חומרי גלם מרתקים, אין פלא שעוד ועוד ישראלים מבלים יותר ויותר זמן במטבח, וכתוצאה מכך גדל העניין גם בשדרוג המרחב הזה. הטיפים כאן בעמוד יעזרו לכם לשפץ את המטבח בסטייל ולהפיק ממנו מקסימום תועלת.

תכנון מוקפד

הבסיס לשיפוץ בסטייל ולמטבח שכיף לעבוד בו הוא תכנון מדויק. חשוב מאוד להתייחס גם להיבטים האסתטיים וגם להיבטים הפרקטיים. בפרט נדרש מיקום נכון של הכיור, הכיריים, משטח העבודה והמקרר, כך שההתנהלות במטבח תהיה יעילה, וכן ביצוע של עבודות טיח באופן מקצועי ביותר, וזאת מכיוון שחלל המטבח מכיל לחות ורטיבות רבה. יש מספר אופציות שנחשבות לנוחות במיוחד – למשל מטבח בצורת ר' שכולל שתי צלעות, רצוי שוות באורכן או קרוב לכך, לאורך שני קירות, כשבצלע אחת יוצבו המקרר והכיור, והצלע השנייה תכלול את משטח העבודה והכיריים (כשהכיור קרוב יחסית לצלע זו). בחלל גדול ניתן ליצור מטבח בצורת האות ח', כלומר בעל 3 צלעות – בזו האמצעית יונח הכיור, ואילו ב"רגליים" של הח' יוצבו המקרר והכיריים (בצלעות נפרדות). ישנן עוד אפשרויות, כשבכל מקרה חשוב להתאים את התכנון להרגלי השימוש של בני הבית במטבח, מספר האנשים שצפויים לעמול ביחד על הכנת ארוחות ועוד.

ארונות חדשים או החלפת חזיתות בלבד?

הארונות משפיעים במידה ניכרת על המראה של כל מטבח. בלא מעט מקרים החזות המיושנת שלהם היא אחת הסיבות העיקריות לרצון בשיפוץ – אבל לפני שממהרים לקנות ארונות חדשים כדאי לשקול גם את האופציה של החלפת חזיתות בלבד. אם הארונות הקיימים במצב טוב, והמיקום שלהם מתאים לתכנון המטבח, תוכלו לחסוך לא מעט כסף ע"י השארתם, כשאת הסטייל יעניקו למטבח הדלתות החדשות שתתקינו בהם. הגימורים האפשריים לדלתות ארונות המטבח הם פורמייקה שיכול להוסיף כל צבע רצוי, פולימר שמתאים בעיקר למטבחים בסגנון כפרי, אפוקסי שמתאפיין בעמידות גבוהה ולרוב מגיע בגווני הקרם או השמנת, וכן שילוב של אלומיניום וזכוכית למטבח מודרני יוקרתי.

חיבור מדויק לחללים האחרים בבית

דגש חשוב נוסף לקראת יצירת המטבח האופטימלי הוא החיבור שלו לשאר החללים בבית. הגישה העדכנית דוגלת במטבחים פתוחים, כלומר כאלה שאין קיר בינם לבין החדרים הסמוכים. בבתים ישנים ייתכן צורך בהריסת קיר קיים, פעולה שמאריכה את משך השיפוץ אבל התועלת שהיא מספקת הופכת אותה למשתלמת. לאחר החיבור של המטבח לחללים הסמוכים, חשוב ליצור גם הפרדה מסוימת – אופציה פרקטית אחת היא דלפק שמשמש גם לעבודה וכמקום ישיבה, ואופציה נוספת היא חציצה באמצעים ויזואליים בלבד.

קבלן מקצועי ומנוסה

שיפוץ המטבח בסטייל כולל במרבית המקרים גם בחירה מושכלת של מקרר שישתלב מבחינת המראה ויהיה מצויד בטכנולוגיות חדשניות, משטח עבודה חדש שגם הוא מיוצר באמצעות טכנולוגיות מתקדמות שמקנות לו חוסן רב, גופי תאורה שתורמים ליצירת האווירה הרצויה וחיפויי רצפה וקירות מתאימים. דגש חשוב נוסף הוא בחירה בקבלן שיפוצים בעל ניסיון רב בכל התחומים הרלוונטיים: פירוק מטבח קיים, אינסטלציה, עבודות טיח, חיפוי, הרכבת מטבחים, חשמל ואלומיניום.

Call Now Button